fredag 1. juli 2011

Twilight-serien

Ettersom jeg nå holder på med å lese en bok og dermed ikke har noen anmeldelse å skrive akkurat nå, ønsker jeg å skrive litt om Twilight-bøkene og hvorfor de er bøkene som jeg stadig vekk leser, uansett hvor godt jeg nå kan de.

Det hele begynte med at jeg og venninna mi gikk for å se den første Twilight filmen på kino fordi vi hadde hørt at den var bra. Filmen fascinerte meg veldig og når jeg kom hjem den kvelden, googlet jeg litt og fant ut at det faktisk var en hel serie. Noen dager senere kjøpte jeg hele serien på Engelsk og over sommeren begynte jeg å lese.
Jeg synes ikke den første boken var så spennende, i og med at jeg allerede hadde sett filmen og visste hvordan ting endte, men jeg fikk et bedre forhold til alle karakterene og noen av historiene rundt de. Men når jeg begynte på den andre, ble jeg helt revet med. Bøkene ble slukt på utrolig kort tid og når jeg var ferdig hadde jeg fått meg en helt ny favorittserie. Nå var det bare å vente på filmene!
Hvorfor jeg liker bøkene så godt, må være en blanding av romantikk, spenning, lett språk og mange gode karakterer, rett og slett.

Hvis jeg skal rangere bøkene etter hvem jeg liker best, så må det bli Breaking Dawn først (nummer 4), Eclipse (nummer 3), New Moon (nummer 2) og Twilight (nummer 1). Men jeg elsker alle bøkene og leser de stadig vekk. I motsetning til hva mange andre synes, så er Jacob Black en av mine favorittkarakterer. I tilegg elsker jeg også Seth Cleartwater, Emmet, Alice, Carlilse og Esme.
Har du ikke lest Twilight-bøkene, så anbefaler jeg deg og gjøre det! Ta sjangsen, kanskje liker du de, kanskje ikke. Eller kanskje så blir du Twilightfan som meg!

Jeg orket forresten ikke skrive en innledning om hva Twilight-bøkene handler om, vet du ikke det får du komme deg ut av hulen din og google ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar