torsdag 14. juli 2011

"Tilbake til Riverton" - Kate Morton

Nå har jeg akkurat snudd siste side av denne fantastiske boken - og jeg må si at dette var en herlig leseopplevelse!

Boken handler om 98 år gamle Grace som får besøk av en filmprodusent. Filmprodusenten skal lage en film om en tragisk hendelse som skjedde på godset der Grace var stuepike i sine yngre dager. Hemmeligheter og gamle minner siver opp til overflaten og slutter aldri å overraske.
Vi får historien i to hoveddeler, en fra nåtiden og en fra tidlig 1900-tallet. Historiene fra 1900-tallet fengsler mest, men jeg liker nåtiden også, det er også noen interessante vrier der.

Dette er fantastisk bok om livet på tidlig 1900-tallet og ikke minst livet som tjener på et gods. Historien engasjerer og er både spennende, romantisk, rørende og trist. Kate Morton vet å holde spenningen oppe til siste slutt, det har jeg merket i den andre boken hennes. Hun røper små ting før det skjer, og det fungerer utrolig bra!
Denne boken får terningkast seks av meg.

Anmeldelsen av "Stormfulle høyder" kommer snart. Jeg trengte bare noen uker på å tenke igjennom boken og fordøye den, for å finne ut om jeg likte den eller ikke.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar