søndag 17. juli 2011

Tips til lydbokelskere - Librivox

For et år siden eller så, kom jeg tilfeldigvis over en artikkel som handlet om et nettsted med gratis lydbøker. Nettstedet heter librivox.org og konseptet går ut på at frivillige leser inn bøker og sender inn slik at andre kan høre online eller laste ned.
Først tenkte jeg at det sikkert var dårlig kvalitet på innspillingene og at det ikke var noe vits å høre på noe derfra. Men jeg tok feil! De stiller strenge krav til inspillingene de legger ut og jeg har hittil hørt flere bøker og vært veldig fornøyd.

Det skal nevnes at det ikke finnes noen bøker på norsk enda og de fleste er på engelsk, så det er ingen erstatning til lydebøkene man kjøper i butikken. Men dersom man skulle være så heldig å finne en bok man ønsker å lese, så er jo det fint. Jeg personlig hører nå på "Pride and prejudice" der, i tilegg til å lese fra bok, og det gjør det enklere å forstå det gamle og litt snobbete språket.
Dette er noe lydbokelskere bør sjekke ut ihvertfall :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar