mandag 22. april 2013

"Catching fire" - Suzanne Collins

For tiden driver jeg og leser "The hunger games" - triologien og nå er jeg nettopp ferdig med bok nummer to, "Catching fire".

Bok nummer to fortsetter der nummer èn slapp. Peeta og Katniss har akkurat vunnet the hunger games og skal ut på seiersturnè. De skal besøke alle distriktene i Panem etter tur. Men det er ikke bare sol og glede. Katniss har ertet på seg myndighetene fordi hun reddet Peeta i arenaen ved å true med å ta livet av de begge to.

Det er mye mer til denne boken enn beskrevet ovenfor, men jeg vil ikke ødelegge spenningen ved å røpe for mye. Jeg synes boken var ok. Ikke så "page turner" som den første, brukte noe lengere tid på denne. Men for all, den var spennende nok. Jeg synes den ble litt for lik bok nummer èn (de som har lest den skjønner hva jeg mener) og at boken ble litt for mye transportetappe. Men absolutt verdt å lese.

Gleder meg til filmen, traileren ble nylig sluppet og den var knallbra!

2 kommentarer:

  1. Jeg er så enig, så enig med deg i det du skriver om "Catching Fire", Penny. En helt ok bok, men for meg ble dette den svakeste boken i trilogien.

    Dette er mitt første besøk på din bokblogg, men det blir neppe det siste!

    Forresten så har jeg lagt inn bloggen din på Bokblogger.no, den norske bokbloggportalen.

    Ønsker deg en strålende våruke!

    SvarSlett
  2. Jeg er veldig enig i det du skriver, føler akkurat det samme! Jeg tenker nok at grunnen til jeg føler den ikke var så bra var fordi bok nummer 1 var veldig bra og forfatteren hadde lagt lista veldig høyt, og dessverre var den litt for lik eneren til å fenge meg fullstendig.

    Men jeg skal lese nummer tre og håper den er litt bedre, har hørt noen si at den er bedre også så jeg gleder meg :)

    SvarSlett