tirsdag 23. april 2013

Tv-serie: Legend of the Seeker

Midt opp i all lesingen og alle bøkene ønsker jeg å komme med en anbefaling, nemelig tv-serien Legend of the Seeker! Eller Sannhetens sverd som den heter på norsk. Den har også gått litt på Tv2 Zebra tidligere, så vidt jeg vet.

Uansett, det er en tv-serie som er midt i blinken hvis du er glad i Harry Potter, The Vampire Diaries og andre fantasy serier eller filmer. Serien handler om Richard Cypher, en tømmerhugger som lever et helt vanlig liv i et helt vanlig land. Til Kahlan dukker opp og forteller han sjokkerende nyheter om hans egen skjebne. Serien inneholder riddere i skinnende rustninger, sverdkamper, magi og tøffe damer som kan å slå fra seg.

En utrolig spennende, romantisk og morsom serie som jeg fikk helt dilla på. Så begge sesongene rimelig raskt. Det er absolutt en av de bedre seriene jeg har sett i det siste. Kostymene er flotte, spesialeffektene er knallbra og handlingen er spennende til de grader. Dessuten må jeg si at jeg synes Craig Horner (som spiller Richard) er rimelig (av mangel på bedre ord), digg! Litt eyecandy er aldri feil ;-)

Serien kan sees på Netflix for de som har det. Der ligger begge sesongene. Serien ble dessverre kansellert, men det er mange facebookgrupper og fangrupper som presser på for å ta den opp igjen. Jeg er selvsagt medlem av facebookgruppen og håper det kommer flere sesonger!


1 kommentar:

  1. Jeg har Netflix, så denne serien skal virkelig sjekkes ut. Det er et navn jeg har merket meg på Zebra, men jeg har aldri fått sett serien. Tusen takk for et flott tips, Penny. Synd serien ble kansellert. Det er så kjipt når slikt skjer med en serie man liker.

    SvarSlett