onsdag 3. april 2013

"The Hunger Games" - Suzanne Collins

Wow. Denne boken begynte jeg på i går og ble ferdig med i dag, det sier vel sitt. Ikke at den er så stor, men likevel, den kan vel klassifiseres som en pageturner!

Men for å begynne med å fortelle litt om boken; "The Hunger Games" er første bok i fantasy triologi med samme navn, og mange har sikkert hørt om. Handlingen foregår i det fiktive landet Panem, som er restene etter det som en gang var Nord-Amerika.

Panem er delt opp i 12 distrikter og hvert år arrangeres noe som kalles the hunger games, eller dødslekene på norsk. Her trekkes det to deltakere fra hvert distrikt, en gutt og en jente, og det skal kjempes til det kun er igjen èn gjenlevende. Katniss Everdeen velger å ta søsterens plass når hun blir trukket ut som kvinnelig bekjemper for distrikt 12 og havner i en skikklig kamp mellom liv eller død.

Jeg vil ikke skrive for mye om boken i frykt for å røpe for mye, men jeg kan si såpass som at jeg likte boken veldig godt! Den er godt skrevet, spennende og ja, litt romantisk. Jeg har vegret meg lenge for å lese denne boken, da jeg ikke er så glad i sånne science-fiction bøker der vi befinner oss i en ny, forverret verden. Men dette glemte jeg med en gang jeg kom i gang skikkelig.

Spenningen var tilstede under hele boken og den ble aldri kjedelig, noe som var grunnen til at jeg slukte de 360 sidene på litt over et døgn. Gleder meg til å se filmen! Og boken kan absolutt anbefales!
Nå skal jeg få fatt i bok nummer to, slik at jeg får fulgt med på fortsettelsen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar