fredag 20. juni 2014

"De tre søstrene" - Margit Sandemo

Kiaras hjerteløse mor og onde stefar er endelig satt ut av spill. Men livet har stadig nye utfordringer å by på: Hennes yngste søster, Mavourneen, er tatt som gissel, og Kiara vet ikke engang hvor hun holdes fanget.

Den andre søsteren, den sjarmerende og yndige Deirdre, er overlatt i Seans varetekt. Ulykkelig innser Kiara at Sean aldri har vært forelsket i henne. Deirdre, derimot, er han visst svært begeistret for …


Dette er den andre boken i Kiaras Saga av Margit Sandemo. Den første boken var en liten skuffelse for meg, men den tok seg opp på slutten, så jeg hadde støre forhåpninger til den andre. Skal jeg være helt ærlig, husker jeg ikke så godt hva som skjedde i denne boken, enda det bare er en uke siden jeg var ferdig med den.

Men det dreier seg jo om disse tre søstrene og deres kjærlighetshistorier og skjebner. Den bygger også videre på en skjult skatt de finner i den første boken. Det er mye overnaturlig, mystikk og selvsagt kjærlighet. I typisk Sandemo stil. Den holder ikke helt mål i forhold til Sagaen om Isfolket, men det er koselig og nostalgisk lesning. Tror de fleste Sandemo fans vil kose seg med denne boken, til tross for at noe blir litt klisjè og en del lettvinte løsninger. Den får en firer av meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar