fredag 23. mai 2014

Game of Thrones: Tv-serien

Nå har jeg nettopp oppdaget hvor bra Game of Thrones er! Riktignok kun tv-serien, jeg har ikke lest bøkene. Foreløpig har jeg litt for mange bøker på vent til at jeg kommer til å starte på denne bokserien, men jeg storkoser meg med å se det på tv.

Den tv-serien kan ihvertfall anbefales til alle som er glad i fantasy. Den inneholder action, romantikk, mysterier, intriger, ja det meste en god fantasy serie trenger. Det jeg liker aller best med Game of Thrones, er karakterene. De er ikke bare endimensjonale, de har flere sider ved seg. Både gode og onde. Klart, det er noen som er utelukkende onde også, men hovedpersonene er ikke perfekte mennesker som aldri gjør noe feil. Det er forfriskende.

Serien er ganske voldelig, så hvis du ikke er glad i blod og gørr, så er det kanskje ikke noe for deg. Likevel så er det ikke bare splæsj, splæsj. Det er mye annet som skjer også. Nå er jeg bare på sesong 1, men jeg arbeider meg fremover. Godt å ha en serie å titte på nå som alle andre tar sommerferie. Jeg ser den forøvrig på HBO.com, da får jeg god kvalitet og tekst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar