mandag 19. mai 2014

Siden sist

Mine leseperioder og bloggperioder går veldig i bølger, leser absolutt mest om sommeren eller hvis jeg er på sydenferie ellers i året.

Siden sist har jeg ikke lest så mye spennende, det blir mye Sagaen om Isfolket på sommeren. Jeg fikk en bok til jul som jeg leste. "Turisten" av Knut Faldbakken. Jeg er ikke så veldig glad i krim, men jeg tenkte jeg fikk gi den en sjangse. Den var helt greit. Det tok lang tid før jeg følte meg engasjert i historien og før det ble spennende, men alt i alt så var den helt ok.

Jeg har også lest "Lavendelhagen" av Lucinda Riley, anmeldelse kommer. Jeg har prøvd meg på "Bitterblue" av Kristin Cashore, men den ble for komplisert for meg. Alt for mange mennesker, steder og generelt alt for mye å huske på. Kanskje jeg prøver meg igjen, men foreløpig har jeg bare lest 1/4 og lagt den fra meg.

Men nå som det endelig er sommer snart, så har jeg bestilt meg litt flere bøker fra Bokkilden. "Vindeltorn" av Tone Almhjell og Kiaras saga triologien av Margit Sandemo. Følte virkelig for å lese noe av Sandemo igjen, er så deilig med litt lettleste bøker innimellom. Det er det jeg liker best å lese mens jeg soler meg på terassen. Jeg bestilte også alle Hunger Games bøkene. De har jeg bare lest en gang, og da slukte jeg de altfor fort. Nå vil jeg bruke litt lenger tid, særlig på den tredje boken, som jeg egentlig ikke husker så mye av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar